And some words from our sponsors....

Tuesday, December 30, 2008

University of Life..




Assalamualaikum..

Saya antara insan bertuah di muka bumi Allah ini kerana dapat bertemu dengan Syed Hussien Alattas. Bertuah kerana dipertemu ketika nyawa masih dikandung badan.

Saya cukup menghormati pandangan beliau terhadap kehidupan. "Life is Short, why make it shorter?" he said.

He also believe that if there's enough loving, giving, sharing, caring and forgiving, there's no need for war, hunger, dissappointment and misfortune in this world. What an insight! Saya teruja bila dapat berbual dengan beliau kerana setiap tutur kata yang keluar dari mulutnya adalah ilmu yang sukar diperoleh dari mana-mana universiti atau buku. Itulah pengalaman yang paling bermakna bagi saya untuk tahun 2008 ini.

Peluang seperti ini sebenarnya membantu saya menjadi insan yang lebih matang dan berguna. Saya sudahpun menjejak kaki ke Wadi Hussien dan menikmati keindahan dan keajaiban di Taman Hana. Terima kasih Pak Habib!

Akhir kata, jangan lepaskan peluang untuk ke sana sekiranya anda berpeluang dan berkunjung ke Janda Baik. Carilah Taman Hana Pak Habib yang dibuka dari pukul 9 pagi hingga 5 petang.

4 comments:

kuIna said...

uhhh sy teringin nak ke sana.. InsyaAllah nanti sampai.

CaBaiKeRinG said...

selamat tahun baru!

Shahriza Mahmud said...

"Ask me no question and i shall tell you no lies!" - Pak Habib.

I did. And I tell you everything but one way street is not the answer.. :(

Anonymous said...

Salam..I like the wording
"Life is short . . . "

Certainly you are right..life is definitely short and we should make full use of it. That is to be closer
to Allah swt.

To be successful in this world and hereafter, we must be closer to Allah and follow the way of life that had been shown by Nabi s.a.w and sahabah, insyaAllah.

May Allah gives us strength to fulfill all the obligations towards the deen of Allah.

Sahabatku sungguh pandai menulis...